E-book, video, vysílání, strategie... Projděte "onlajnem" s úsměvem :)

Čím začít???

Znáte těchto 5 věcí, které by měl vědět každý začínající on-line podnikatel?

Přidejte se také na:

Jak udělat z neúspěšného e-booku úspěšný? Jaké jsou mezi nimi rozdíly?

Každý, kdo píše e-book si přeje, aby byl úspěšný, úžasný a měl spoustu čtenářů. Často se ale stává, že ať děláme cokoliv, o náš e-book není valný zájem a my nevíme proč. Udělali jsme přeci všechno, co jsme považovali za správné. Jaké jsou rozdíly mezi úspěšným a neúspěšným e-bookem a jaké jsou možné příčiny toho, proč to tak je?

Úspěšný e-book

Radost z úspěchu

Radost z úspěchu

Právě některý z úspěšných e-booků vás možná přesvědčil o tom, že je super také nějaký napsat. Má stovky, možná dokonce tisíce sdílení na internetu, vyskakuje na vás všude, kde to jen jde, skoro každý ho zná. Vytvořit něco takového přece není složité, ne? Prostě napíšu něco ve Wordu, trochu to upravím, uložím a mám hotovo. Ano, zdánlivě ano. Pojďme si tedy úspěšný e-book shrnout v pár bodech.

  1. Úspěšný e-book zdarma má spoustu stažení
  2. Úspěšný prodejní e-book vydělává pěkné peníze (pod tím si každý představí něco jiného)
  3. Úspěšný e-book sdílí velké množství lidí na sociálních sítích
  4. Úspěšný e-book přitahuje lidi, protože je známý
  5. Úspěšný e-book přináší jeho čtenářům užitek

Pokud jste nyní v bodě, kdy Váš e-book nemá takový úspěch, jaký byste si představovali, zkuste se zamyslet nad tím, proč to tak je a co můžete změnit…

Neúspěšný e-book

Smutek z neúspěchu

Smutek z neúspěchu

 

Neúspěšný e-book je silný výraz. Vlastně to, co někdo může vidět jako neúspěch, druhý tak nevnímá. Byl by třeba rád za to, kdyby měl vůbec nějaký. V následujících pár bodech najdete možná právě tu svou příčinu, která vás brzdí a třeba spolu najdeme řešení na to, jak váš e-book posunout o kus dál…

O e-book není velký zájem

Jaké mohou být příčiny?

  • nedostatečná propagace (A teď tím nemyslím jen tu placenou, ale i vy můžete e-book šířit pomocí svých stránek, vlastní skupiny na Facebooku, dalších skupin na Facebooku, jejichž jste členem, poprosit pár kamarádů, aby i oni váš e-book sdíleli mezi své známé)
  • název e-booku (I když vy víte, co jste tím chtěli říct, vědí to také ostatní? Je lidem na první pohled jasné, o čem bude číst?)
  • prodáváme lidem, kteří nás neznají (Čím jste si získali důvěru potencionálního zákazníka před tím, než jste se mu snažili něco prodat?)
  • obal není příliš atraktivní (Ano, i to, jak vypadá jeho „obálka“, je důležité.. Líbí se vám samotným? Co na ni říkají vaši známí?)

Lidé si stáhnou produkt zdarma, k placenému ale nedojdou

Jaké mohou být příčiny?

  • Materiál zdarma čtenáře nezaujal (Je možné, že jste se u daného člověka prostě jen netrefili „do noty“. Další variantou je, že čtenáři přečtení e-booku nic nepřineslo a nemá tak zájem pokračovat dál.)
  • Produkty na sebe nenavazují (Produkty by měly být vzájemně propojené, když např. napíšete jeden e-book o stresu a prodáváte e-book o kojení, je pravděpodobné, že si jej tolik lidí nekoupí, protože prostě nenavazují)
  • Prodáváme příliš brzy (Po jaké době, co se o vás člověk dozvěděl, se mu snažíte prodat?)
  • Špatně (nebo vůbec) nastavená emailová kampaň (Často podceňovaný nástroj. Posíláte na své kontakty hodnotný NAVAZUJÍCÍ obsah, nebo jim jen pošlete mail: „Napsal jsem nový článek“?)
  • E-book se jim špatně čte (e-book zdarma sice otevřou, ale protože se jim nelíbí, nebo špatně čte, dál nepokračují).. více na toto téma si můžete přečíst v TOMTO článku.

Malé množství lidí ho sdílí dál

Jaké mohou být příčiny?

  • Nepovažují ho za zajímavý pro jejich přátelé (Jsou lidé, kteří sdílí téměř všechno, možná ale nejsou ve vaší cílové skupině)
  • Neoslovil je obal, název nebo obrázek
  • Nenapadne je to (Některé lidi po stažení e-booku nebo přečtení článku opravdu nenapadne, že by ho také mohli sdílet, aniž by to mysleli jako negativní hodnocení)

Lidem nepřináší řešení jejich problému

  • Nepomohl jim se posunout, vyřešit jim jejich problém

 

Příčiny mohou být samozřejmě i další a při tvorbě e-booku je potřeba postupovat promyšleně, znát svůj záměr, se kterým e-book píšeme.

Také nezapomínejme na to, že každý úspěch se nutně nemusí dostavit přes noc, ale je na něm potřeba pracovat.

Málokomu se povede přes noc vydělat prodejem e-booku desetitisíce, obzvlášť v případě, že teprve začíná. Tím ovšem netvrdím, že to je nemožné 🙂

Úspěch se nedostaví přes noc, ale když vytrváme a jdeme si za svým cílem... :)

Úspěch se nedostaví přes noc, ale když vytrváme a jdeme si za svým cílem… 🙂

Pokud jste nyní na křižovatce, ve slepé uličce, nebo hledáte inspiraci, rady a tipy...

Mrkněte na tento e-book:

Líbil se Vám článek? Dozvěděli jste se něco nového? Dejte mu LIKE 👍

Erika Čákorová

Autorka projektu E-BOOK s úsměvem a projektu Vysíláme živě. Napsala několik  e-booků: Jak upravit e-book ve WORDU10 věcí, které byste měli vědět při tvorbě e-booku
5 kroků k úspěšnému e-booku, 3 Pomocníci, kteří usnadní Vaši práci 
ve Wordu a Pánem Wordu... (všechny si je můžete prohlédnout ZDE).

Autorka on-line kurzů ÚSPĚŠNÝ E-BOOKPŘITAŽLIVÝ E-BOOKVYSÍLÁME ŽIVĚ a Úprava videa v Camtasia studiu.

Jejím aktuálně posledním dílkem je TIŠTĚNÝ NEKONEČNÝ PLÁNOVAČ.

Také upravuje e-booky  a weby.

Celý její příběh si můžete přečíst ZDE.

Komentáře