PROČ MNOHO ONLINE PODNIKATELŮ DŘÍVE SKONČÍ, NEŽ VŮBEC POŘÁDNĚ ZAČNE?

V mnoha případech je tomu tak proto, že mají strach, že budou lidi obtěžovat tím, že se jim budou připomínat. Budou jim opakovaně dávat nabídky, nebo je oslovovat s obsahem zdarma. A tak jim raději maily neposílají, na FB dávají příspěvky, které nesměřují k jejich nabídce a pak sedí s hlavou v dlaních a propadají se do depky, že "to nefunguje". Zase nebudou mít na zaplacení sociálního a zdravotního, budou muset sáhnout do rezerv, nebo sklonit hlavu a jít za manželem, jestli to zaplatí za ně, zase. Stejně jako minulý měsíc... A pravděpodobně to takhle bude stále dokolečka, pokud něco nezmění...

A hned Ti řeknu, proč to tak je...

Každý zákazník není "střelec", kterej nakupuje na první dobrou a to ne proto, že je Tvůj produkt špatný, ale prostě proto, že si Tě potřebují oťukat. Nemluvím teď o tom, že si potřebuju koupit rohlík, když mám hlad, nebo pračku, když se stará rozbije- to jsou věci nutné. Předpokládejme, že neprodáváš ani rohlíky, ani pračky.

No a tenhleten potenciální zákazník prostě potřebuje čas. Navnímat si Tvoji energii, zjstit, že ho opravdu ustojíš, že mu pomůžeš, že mu rozumíš. A pak se stane to, že od Tebe má něco zdarma a ty už se nepřipomeneš. Myslíš, že půjde hledat? V dnešní době, kdy je doslova "bombardován" příležitostma?

Takže Ty v něm sice možná vzbudíš potřebu, že by Tvou službu potřeboval, "předehřeješ ho" a nedáš mu nabídku. Co se stane? Jde ke "konkurenci", která tohle ví a dává nabídky a připomíná se. A to Ty nechceš, nebo? A to ani nemluvím o tom, že to, že pošleš mail neznamená, že bude každému doručen a přečte si ho a to samé s příspěvky na FB. Nespoléhej tedy na to, že dáš post a všichni ho vidí..

No a teď k množství kontaktu se zákazníkem...

Věděla jsi, že některý potenciální zákazník se s Tebou potřebuje potkat až 20x(!), aby nakoupil? Ano, čteš správně. Některý i 50x a někdo nenakoupí nikdy. Tak to prostě je. Ale Ty necílíš na lidi, co nekoupí nikdy, Ty potřebuješ pracovat s těmi, kteří chtějí nakupovat, ale prostě potřebují trochu času. A potřebují, ABY SES JIM PŘIPOMNĚLA!

  • FB reklama,
  • FB posty, videa, vysílání,
  • IG/ YouTube,
  • články,
  • maily,

a další, možností je mnoho a ideální je samozřejmě kombinace + pak vyselektovat to, co funguje na Tvoje publikum nejvíc a na to se zaměřit především. 

Teď se upřímně zamysli nad tím, kolikrát se připomeneš TY

A tohle je důležité. Není to žádná soutěž, ani anketa a je to čistě pro Tebe. Nemusíš to nikam psát, sdílet, "přiznávat se". A není ani potřeba se pranýřovat. Jen si přiznej, jak to máš teď a jestli to nemůže být problém, proč od Tebe lidi nenakupují v takové míře, v jaké by sis představovala... A hlavně se zamysli nad tím, jak to můžeš změnit.

Pokud tedy chceš prodeje a klienty, jinak samozřejmě nemusíš :))).

"CO KDYŽ SI ŘEKNOU, ŽE JE OTRAVUJU?"

Tak to jsem si v sobě řešila pěknou řádku měsíců, možná i let. Mail jsem posílala maximálně jednou za týden, spíš později a s hrůzou sledovala, že se mi někdo odhlásil z databáze. "Pane bože, dva lidi se odhlásili, já je naštvala!?" Jojo, přesně tak jsem to měla.

Než mi došlo tohle:

1. Vytvářím pro lidi obsah zdarma se spoustou informací, které se neválí na chodníku. Dávám do své práce know-how, roky praxe a cenné informace, za které jsem zaplatila statisíce korun- bez přehánění! A někdo klikne na tyto e-maily mě nezajímají? No tak oukeeej! Vždyť to je super! Hned vím, že s ním dál pracovat nemusím? 🙂 Moje škoda, že ode mě nedostane moje informace? Ale no tak :)))

Já přeci nechci předávat obsah lidem, které to nezajímá! Já chci pomáhat lidem, které to zajímá a jsou rádi, že jim v některých ohledech otevřu oči, pomůžu jim :).

2. Člověk, který se mi přihlásí na minikurz a ještě než minikurz začne (posílám třeba obsah, kde se má přidat do skupiny, kde vysílání bude probíhat) mi v odhlášení klikne na tyto emaily mě nezajímají? No tak to je přeci k smíchu, když se tam sám zapsal, ne? 😀 Z toho já si mám dělat těžkou hlavu? Nebo Ty? URČITĚ NE! 

3. Myslíš, že člověk, který od Tebe dostane 1x za týden mail a odhlásí se, je Tvůj potenciální zákazník? Já myslím, že ne. Mám v databázi klienty, kteří nakupují a mnozí jsou se mnou opravdu celou dobu mého podnikání, takže skoro 6 let. Dali moje překlepy, kiksy, intenzivní kampaně a NEODEŠLI! Jsou se mnou dál a opakovaně ode mě nakupují (jestli to čtete, moc děkuju, opravdu si vás vážím, normálně mám slzu v oku, jak to tu tak rekapituluju ;* ).

No ale zpátky k tématu. Sama jsem přihlášená v některých odběrech, kde chodí maily denně, někdy i víckrát. A nemám potřebu se odhlásit. Někdy si mail přečtu, většinou ani ne, ale neobtěžuje mě to. A jsou to lidi, od kterých jsem si sama taky většinou něco koupila, nebo je sleduju a vážím si jich.

4. Respektuj rozhodnutí druhých. Každý právo se rozhodnout, ve které databázi bude. Oni stejně tak jako TY! Ty se ale nenech ale rozhodnutím druhých drtit, ovlivňovat!

Tvým zákazníkem není každý a nikdy nebude! Nesoustřeď se tedy na ty, kteří odcházejí, soustřeď se na ty, co zůstávají! S těmi pracuj!

 

A ABY NEDOŠLO K MÝLCE!

Tímhle Tě nenabádám k tomu, abys spamovala maily zákazníků a potenciálních zákazníků, posílala jim nezáživný obsah, jen aby ses připomněla, popřípadě mail s tlačítkem- "koukej nakoupit". Nebo abys na FB dávala posty stylem CTRL+C a CTRL+V, nebo abys jela jednu prodejní nabídku za druhou bez předávání hodnoty zdarma, NE!

Tím Tě nabádám k tomu, aby ses naučila se svými potenciálními zázkazníky pracovat tak, abys je dovedla až k nákupu. Ne manipulací, nebo "podlejzáním", už vůbec ne nátlakem, ale abys... Budovala vztah, důvěru, věděla, kam je směřuješ a nezapomínala ve správnou chvíli udělat i nabídku.

Sama jsem se tohle musela naučit. Nepřijde to jako blesk z čistého nebe a některé věci je prostě potřeba pochopit a umět uchopit. Vím, že to není úplně snadné, když o tom člověk nic neví, proto...

 

POKUD SI LÁMEŠ HLAVU S TÍM, JAK NA TO,

RÁDA TI POMŮŽU.

Chceš své zákazníky neustále nahánět? Mít pocit, že se "doprošuješ"?

Co to zkusit jinak?

Přitahuj do podnikání nadšené klienty a zákazníky,

kteří se k Tobě rádi opakovaně vrací

A to pouze díky 5 snadným krokům,

které stačí začít dělat. Zvládne je opravdu každý!

Ptáš se, proč je tedy každý nepoužívá?

Je to jednoduché. Někteří podnikatelé o nich nevědí, jiní podceňují jejich důležitost a další jsou zkrátka pohodlní. A tak raději plýtvají svou energií a časem a komunikují s klienty a zákazníky řečí, které dotyční nerozumí.

Copak to má za následek? Nikdo je neposlouchá, nezajímá se o jejich služby a nabídky. Protože kdo by šel k někomu, komu nerozumí!?

A to je pouze jeden z problémů...

Dáme si pár jednoduchých příkladů z běžného života...

  • S kým půjdeš spíš na rande? S mužem, který se Ti líbí (je ti sympatický), nebo s někým, kdo se Ti zdá divný a nerozumíš mu?
  • Představ si svou nejlepší kámošku... Je Tvou nejlepší kámoškou proto, že si vzájemně rozumíte, jste na jedné vlně, rozumíte jedna druhé, nebo proto, že se nesnášíte a když se sejdete, akorát se hádáte?
  • Přátelíš se s lidmi, se kterými si připadáš dobře, nebo s těmi, se kterými si přijdeš jako páté kolo u vozu?
  • A třešnička na dortu... Když Tě na ulici někdo osloví s tím, jestli si ho vezmeš... jak se budeš tvářit?

Jasně, no, některý příklady jsou trochu přitažený za vlasy, ale...

MOŽNÁ, ŽE NE!

Mrkneme na situace teď trochu jinak.

  • Kdo se spíš stane Tvým zákazníkem? Ten, kdo má pocit, že mu rozumíš!
  • Proč se stane Tvým zákazníkem? Protože si vzájemně rozumíte, jste na jedné vlně!
  • Kdy "půjde" za Tebou opakovaně? Když si s Tebou připadá dobře!
  • Proč od Tebe nakoupí? Protože k Tobě má důvěru!

Jojo, tomuhle spousta lidí rozumí,

ale v reálu, jako podnikatelé,

často na zákazníky a klienty:

  • tlačí,
  • nerozumí jim,
  • zlobí se,
  • projektují i to, co se ve skutečnosti neděje...

A NAKONEC JSOU NAŠTVANÍ, že klient neběží hned pro svou kreditku,

protože oni se přeci snaží. Dělají všechno pro klientovo dobro a ON TO NEVIDÍ!

Věř mi, důvěrně to znám...

Jmenuji se Erika Čákorová, jsem on-line podnikatelka, mentorka a přiznávám se, řádky výše byly tak trochu i o mně...

Moje začátky a vlastně i pár dalších let v "onlajnu" nebyly nic moc. A když mi došlo, že vlastně chci prodávat a nevím komu, vidím jen svoje produkty, ale už ne zákazníka/klienta a ještě mě ve finále štve, "proč jako nenakupujou tak jak bych očekávala???"

Konečně se mi rozsvítilo! 

Vždyť přeci takhle to nejde! No a tak jsem začala jinak. Začala jsem se ptát, mluvit se svými klienty a znovu se ptát. Bylo to jako mávnutí kouzelného proutku. A najednou se věci začaly měnit.

Lidi komunikovali, zajímali se a dokonce mě potenciální klientka sama žádala, jestli si ji vezmu pod křídlo. SAMA se ozvala! Koukala jsem jako blázen.

Pokud prodáváš NOname produkt za 100Kč, pravděpodobně to řešit nemusíš.

Pokud máš ale služby, nabízíš příležitost, prodáváš kurzy, koučuješ, určitě čti dál. Obzvlášť v případě, že jsi se v některém z bodů výše taky "tak trochu" poznala.

Připomínám, že to není ostuda, sama jsem se Ti taky přiznala...

Důležité je, odhalit to co nejdřív!

Protože čím dřív odhalíš a přiznáš si, že asi nekomunikuješ úplně správně, tím dřív s tím můžeš začít něco dělat. A čím dřív začneš komunikovat se zákazníkem/klientem přímo a ne si vypravovat "do zdi", tím dřív můžeš očekávat výsledky v podobě objednávek, schůzek, partnerů. Prostě- začít vydělávat.

Nojo, jenomže jak na to jít jinak?

Jak poznat svého klienta, když Tě to nikdy nikdo "neučil"???

Možná sis někdy někde v rychlosti sepsala odpovědi na takové ty obecné otázky typu:

  • Kdo je Tvoje klientka (dobrá otázka, když nevíš- u té jsem kvetla... a výsledkem bylo, že moji klienti byli VŠICHNI... No, nefungovalo to, že jo)?
  • Jakou má barvu vlasů (jako vážně... dobře, dělám si z toho trochu srandu)?
  • Kolik je jí let (no, někdy dobrý, ale co když na věku zrovna nezáleží)?
  • Žije v domečku (pokud jí prodáváš vzdělávací on-line program, je to úplně jedno...)?

No, mohla bych takhle pokračovat asi i dál, ale raději toho nechám. Pokud sis tohle prímový cvičení někdy v minulosti udělala, možná jsi (stejně jako já) zjistila, že to je pecka, ale že z toho vlastně nevíš ani A, ani B, natož že bys díky tomu měla klienty, nové klienty. Nebo alespoň nějaké klienty prostě...

Pojď na to jinak!

Pojď změnit situaci 🙂

Staň se magnetem na zákazníky,

kteří se k Tobě rádi opakovaně vrací.

A pojď na jistotu. 

Metod pokus/omyl už bylo dost. Řekli jsme si, že na to půjdeme jinak.

  1. Představ si, jak píšeš příspěvek, na který lidi reagují.
  2. Představ si, jak píšeš mail, na jehož základě lidi nakupují.
  3. Představ si, jak pracuješ s lidmi způsobem, který oni milují a Tobě to pak přináší peníze.
  4. Představ si, že už klienty nemusíš nahánět (stejně to nefunguje).
  5. Představ si, jak se lidi těší, s čím novým přijdeš.
  6. Představ si, že máš zpětnou vazbu na to, co děláš a to Ti dodává energii.
  7. Představ si, že si nemusíš lámat hlavu s tím, co udělat, protože jdeš na jistotu.

Líbilo by se Ti to?

Mně teda jo, ale bohužel, já si to musela prošlápnout sama :D. Díky tomu jsem mohla ale pro Tebe sestavit 5-denní on-line kurz, kde se naučíš všechno! Teda jako co se práce s klienty týká. Kurz se jmenuje Staň se magnetem na zákazníky a obsahuje toto:

  1. Zjistíš, jak psát příspěvek, na který lidi reagují.
  2. Naučíš se psát mail, na jehož základě lidi nakupují.
  3. Prozradím Ti, jak pracovat s lidmi způsobem, který oni milují a Tobě to pak přináší peníze.
  4. Důrazně Ti zakážu nahánět klienty! Místo toho Ti ukážu, jak na to!
  5. Zjistíš, jak vzbudit očekávání a naladit klienty na nový produkt.
  6. Povím Ti, jak získat zpětnou vazbu na to, co děláš a díky tomu vždy vědět, co vytvořit.
  7. V praktických cvičeních si nachystáš podklady pro práci s klienty.
  8. PROSTĚ PŮJDEŠ NA JISTOTU!

+ BONUS- Prozradím Ti, jak jsem si začala klienty pro spolupráce energeticky vybírat a přitahovat do svého života Ty, se kterými spolupracovat CHCI (jsou mezi nimi i hodně známí lidé. Jednou z nich je například žena z TV NOVA :)). Ale hlavně! Jsou to klienti, kteří mají život pevně ve svých rukách, jsou milí, přátelští, vědomí... Prostě boží :)). A takhle si můžeš vybírat i Ty :).

+ BONUS- HUMAN DESIGN, Ty a Tvoji klienti

+ BONUS- FB skupina ke kurzu

+ BONUS- webinář s příklady a vizualizací

+ BONUS- moje podpora ve skupině a na mailu.


KURZ JE PRO TEBE, POKUD:

  • Si uvědomuješ důležitost správné komunikace s klienty.
  • Víš, že budeš muset i něco udělat, protože pouhá teorie Ti bude k ničemu.
  • Chceš změnit současnou situaci a přitahovat si do podnikání své ideální klienty.
  • Už Tě nebaví se neustále motat v kruhu.
  • Máš plný zuby komunikace "do zdi".

KURZ JE VHODNÝ I PRO ZAČÍNAJÍCÍ PODNIKATELE

KURZ PRO TEBE NENÍ, POKUD:

  • Ti jsou Tvoji zákazníci, či klienti ukradený.
  • Baví Tě komunikace bez odezvy.
  • Nemáš potřebu klienta poznat a začít vydělávat.
  • Raději půjdeš metodou pokus/omyl, třeba to někdy klapne.
  • Čekáš, že vstoupíš do kurzu a realita se změní bez toho, abys něco udělala.

CO SE STANE PO ABSOLVOVÁNÍ KURZU?

  • Naprosto přesně víš, s kým komunikuješ, PROČ a JAK.
  • Pracuješ s klienty tak, aby to oběma stranám přinášelo maximální užitek.
  • Buduješ si důvěru u potenciálních klientů a připravuješ si půdu pro budoucí klienty.
  • Jasně víš, co se stane s klientem, až projde Tvou službou.
  • Nenaháníš! Stojíš a svítíš na cestu jako maják lodím na moři.
  • Klienti se k Tobě rádi vrací, protože (... no, to si řekneme uvnitř:)).

KURZ OČIMA ABOLVENTŮ:


Tenhle program může nastartovat Tvoje podnikání. Pokud ho samozřejmě využiješ na maximum. Krom toho, že získáš nový pohled na situaci a jasný návod na to, jak s ní pracovat efektivně, jednoduše a s elegancí. Zjistíš, že už není potřeba se zbytečně dřít a "nahánět" klienty. Hodnota kurzu je tudíž nevyčíslitelná. Představ si, kolik klientů Ti může v průběhu Tvého podnikání přinést?

Cena kurzu:

5.900Kč

777Kč

(= 155,40Kč/den)

Ahoj, Eriko! Máš skvělý kurz a jsem ráda, že jsem tu!
Naďa
Tak to je úplně super 😀 Hned si jdu tvůj text stáhnout, protože to má fakt úplně jinou energii než můj původní příspěvek a navnadilo mě to 😀 Je fakt zajímavé, jakou sílu mají slova 🙂 Moc moc děkuji :))
Eliška
Bylas Eriko perfektně připravená a na vysoké úrovni! Kurz nemá sebemenší chybičku. Děkuji za to že jsi! V úctě M.
Milan
Tvoje kurzy ma posúvajú ďalej, ďakujem veľmi pekne.
Ria
Taky by jsem se ráda vyjádřila k pracovním listům a Erice zasílám vřelé díky. Konečně jsem si díky ním ujasnila koho hledám. I když jsem to už tolikrát slyšela, ale neudělala…asi je potřeba správné načasování.
Ali

Teď už je to JEN NA TOBĚ!

Nyní jsem Ti dala jedinečnou možnost zúčastnit se naprosto úžasného tréninku pouze za symbolickou cenu. A je jen na Tobě, zda jsi do sebe a svého podnikání ochotna investovat 155,40Kč denně (po dobu 5 dní- další BONUSOVÉ DNY máš ode mě ZDARMA).

Věřím, že jsem cenu nastavila tak, aby byla dostupná pro každého, kdo chce doopravdy změnit svůj vztah s klienty. 160Kč denně člověk někde "nechá", v podstatě ani neví, kde. Za 160Kč si nekoupíš ani boty, ani krásný svetr, neuděláš ani rodinný nákup, ale můžeš ja investovat do sebe a svého podnikání, jako semínka, která zaseješ a vzejde ti z nich krásná rostlina.

Ty máš teď možnost 155,40Kč (a ještě Ti ještě 4,60 zbyde) investovat smysluplně. Do sebe, svého podnikání a svojí budoucnosti.

Jak se rozhodneš?

Jak bude kurz bude probíhat?

Přístup do on-line kurzu dostaneš ihned po spárování plateb = ihned se můžeš pustit do "práce". Každý den pak dostaneš informaci o otevření nové lekce. Materiály, které kurz obsahuje (videa, pracovní listy a další) najdeš přímo v členské sekci kurzu.

Přístup do kurzu Ti zůstane po celý rok 2022.