E-book, video, vysílání, strategie... Projděte "onlajnem" s úsměvem :)

Čím začít???

Znáte těchto 5 věcí, které by měl vědět každý začínající on-line podnikatel?

Přidejte se také na:

5 tipů pro zvýšení počtu kontaktů (stažení e-booků)

Máte e-book zdarma, ale trápí vás, že ho téměř nikdo nestahuje = tedy nízký počet kontaktů? Přesně s tím se na mě poslední dobou obrací spousta lidí. Lámou si hlavu s tím, že je jejich databáze není moc velká a nevědí, co mají dělat. Možná se to týká i vás.

Často se ptají, co dělají špatně a jestli mají začít všechno znova. Moje rada zní: Než všechno smažete a nebo budete chtít pověsit to, co děláte, na hřebík úplně, vyzkoušejte tyto tipy, které Vám určitě pomohou.“

 

Najděte si skupiny, které souvisí s vaším tématem

Do těchto skupin se přidejte a prostudujte si jejich pravidla. Můžete se v nich i aktivně zapojit, čímž u lidí získáte pozornost. Až budete mít nějaký článek nebo třeba e-book ZDARMA, nasdílíte ho tam. Lidé si řeknou, aha, to je ta (ten), který mi tuhle něco komentoval (třeba). Ale pozor!! Neporušujte pravidla skupin. Do některých se vlastní příspěvky sdílet nesmí.

Další věc, která je na skupinách prima je ta, že tam (většinou) najdete stejně naladěné lidi, jako jste vy a můžete tam získat zajímavé informace, kontakty a později třeba nabídky spolupráce.

 

Šiřte e-book na Facebooku

Facebook je silný nástroj, kde zdarma dá skvěle šířit obsah. Články, e-booky, videa, vlastně cokoliv.

Své eBooky přidávejte nejen na svou stránku, ale nasdílíte je také do skupin (pozor, ale do takových, kde je to dovoleno!) a můžete poprosit i své přátele, zda vám eBook posdílí na své zdi.

Super je sdílet ze své stránky, kde už máte nějaké „lajky“.

Uděláte to tak, že pod článkem, který máte na stránce kliknete na ikonku vaší stránky (1.). Vidíte, že je zaškrtávátko u E-BOOK s úsměvem, tedy u stránky (2.). Vy si ale označte svůj osobní profil. V místě, kde byla ikonka stránky (1.) bude ikonka Vaše. Pak kliknete na sdílet (3.) a vyberete z možností.

Takto můžete sdílet i do skupin, na svůj profil, nebo na další stránky, které třeba spravujete.

 

Napište článek

Článek musí být samozřejmě tématicky zaměřen stejně jako e-book zdarma. Na několika místech pak prolinkujte sousloví (vložte hypertextový odkaz), které po kliknutí čtenáře přesměruje na stránku s vaším e-bookem zdarma.

Na konec článku můžete také vložit přímo formulář na stažení e-booku s komentářem, že např. další rady najdou lidé ve vašem e-booku.

Tento článek opět můžete sdílet. Dejte mu poutavý název, pěkný a zajímavý náhledový obrázek a uvidíte, že jak si ho lidé budou číst, zvýší se i stahování e-booku. Tedy za předpokladu, že je osloví to, co jste napsali.

Setkala jsem se také s názorem prolinkovat z článku ne na e-book zdarma, ale třeba na placený produkt, více se mi ale osvědčilo odkazovat na produkt zdarma.

 

Nastavte si na svých stránkách správně náhledový obrázek pro Facebook

V momentě, kdy nemáte nastavené Facebook atributy vůbec a nebo je obrázek oříznutý a e-booku je tam jen půlka, nebo dokonce na obrázku e-book není vůbec, určitě čtenáře nezaujme tak jako když vidí celý e-book, ideálně s výzvou k akci.

Takto se mi třeba oříznul náhled obrázku, když jsem příspěvek zveřejňovala přes jednu aplikaci.

Myslím, že tohle vypadá určitě lépe :).

Rozměry obrázku pro sdílení na Facebook jsou 1200 x 628 a takový obrázek si můžeme vyrobit např. v programu zdarma, který se jmenuje CANVA. Najdete ho na adrese www.canva.com.

 

Reklama na Facebooku

Reklama na Facebooku je velice účinný prostředek pro získání nových kontaktů. Musíte ale počítat s tím, že si za ni zaplatíte.

Než se do ní pustíte, je také dobré si o ní něco „nastudovat“. Nemá třeba smysl ji spouštět na všechny lidi v ČR ve věku 15 – 80. Správné zacílení ale dokáže udělat opravdu hodně. A nejlepší je použít nástroj, který sbírá informace z vašich stránek prostřednictvím Facebook pixelu. Je to jedna z věcí, kterou doporučuji umístit na stránky co nejdříve. A v kurzu ÚSPĚŠNÝ E-BOOK, kde se zabýváme e-booky, to studentům obzvlášť zdůrazňuji.

Čím dříve ho totiž máte na stránkách, tím dříve z nich může sbírat informace. A až se třeba za půl roku rozhodnete, že chcete s reklamou pracovat, už budete mít informace ze stránek, které se mezi tím sbírají.

Reklama na Facebooku je ovšem téma, které v jednom odstavci určitě neprobereme :).

 

+ Zaměřte se na obal svého e-booku

Sem tam se setkám s tím, že na eBook koukám a říkám si, o čem tak vlastně může být. Neurčitý obrázek, dlouhý nadpis, který je špatně čitelný a ještě z něj není jasné, co se tedy v eBooku dozvím.

Je na první pohled jasné, čeho se e-book bude týkat? Je dostatečně atraktivní? Zaujal by vás, i kdyby to nebyl váš e-book?

Požádejte o pomoc své známé nebo můžete o zpětnou vazbu poprosit ve skupinách na Facebooku. Počítejte s tím, že můžete sklidit i kritiku, ale spousta lidí vám opravdu bude chtít pomoct a poradí vám tak, jak to cítí. A konstruktivní kritika je přesně to, co potřebujete :).

Vím, o čem mluvím, protože když jsem vytvořila svůj úplně první obal, měla jsem pocit, že je dokonalý. No, nebyl, ani z daleka! Vy budete mít třeba větší úspěch, ale prostě od té doby vím, že ne to, co se může mně zdát jako naprosto dokonalé, protože to mám malinko zkreslené tím, že mám radost z toho, že jsem to dokázala, tak dokonalé pro ostatní opravdu být nemusí.

Existují na tvorbu i programy ZDARMA?

Super, zpráva! Ano, existují :). Svůj 3D obal můžete zdarma vytvořit např. v programu na stránce www.adazing.com

Jak často sdílet?

Vrátím se ještě zpět ke sdílení, protože to je taky jeden z častých dotazů. Zároveň je ale na něj těžké odpovědět, protože každý expert doporučuje něco jiného. Sama třeba příspěvky na stránku E-BOOK s úsměvem dávám většinou 1 – 2x denně. Jsou lidé, kteří doporučují i 3x denně. Nejlepší je tohle si ozkoušet přímo na vašm publiku a uvidíte, jak reaguje, nereaguje, na co reaguje apod.

Co se týká sdílení do skupin, pokud zrovna nezačínám nějaký kurz, sdílím do skupin příspěvky 1 – 2x za týden.

Sem tam se setkávám s tímto názorem: „Když to je mi blbý… furt někam něco sdílet.“ Ano, tak jasně, takový postoj mít můžete, ale nevím, jak daleko s ním dojdete. Něco jiného je obtěžovat stále tím samým. Ale… není škoda si pro sebe nechávat důležité informace? Hodnotné informace? Které do článků vložíte a spoustě lidí mohou pomoct?

Shrňme si tedy pět tipů +

  1. Přidejte se do skupin a stále koukejte, zda nejsou nějaké nové, do kterých byste se ještě přidali.
  2. Sdílejte e-book na Facebooku.
  3. Propagujte e-book prostřednictvím článku (a články sdílejte).
  4. Nastavte si správně náhledový obrázek (je to to první, co lidé vidí a má je přesvědčit o tom, aby si stáhli e-book).
  5. Můžete propagovat i prostřednictvím reklamy na Facebooku.

+ Podívejte se na obal e-booku a popřemýšlejte nad tím, jestli je super nebo by stálo za to, ho pozměnit.

Pokud jste nyní na křižovatce, ve slepé uličce, nebo hledáte inspiraci, rady a tipy...

Mrkněte na tento e-book:

Líbil se Vám článek? Dejte mu LIKE 👍

Erika Čákorová

Autorka projektu E-BOOK s úsměvem a projektu Vysíláme živě. Napsala několik  e-booků: Jak upravit e-book ve WORDU10 věcí, které byste měli vědět při tvorbě e-booku
5 kroků k úspěšnému e-booku, 3 Pomocníci, kteří usnadní Vaši práci 
ve Wordu a Pánem Wordu... (všechny si je můžete prohlédnout ZDE).

Autorka on-line kurzů ÚSPĚŠNÝ E-BOOKPŘITAŽLIVÝ E-BOOKVYSÍLÁME ŽIVĚ a Úprava videa v Camtasia studiu.

Jejím aktuálně posledním dílkem je TIŠTĚNÝ NEKONEČNÝ PLÁNOVAČ.

Také upravuje e-booky  a weby.

Celý její příběh si můžete přečíst ZDE.

Komentáře