Vzhledem k tomu, že píšu o tom, jak e-booky vytvořit, upravit, atd., měla bych e-book zdarma jako nástroj pro sběr kontaktů obhajovat a chválit. Dnešní rychlá doba ale e-bookům zdarma nepřeje už tolik, jako dřív. Je totiž spousta jiných prostředků, které můžete měnit za kontakt.
Neříkám, že není možné je použít, to VŮBEC NE!!! Ale v momentě, kdy se rozhodnete pustit se do toho, je dobré dodržet pár věcí, aby to fungovalo.
Rozumím tomu, že čtenářům chcete dát spoustu informací, ale… přemýšlejte nad tím, jak to děláte vy sami. Když si stáhnete e-book zdarma a po otevření vidíte, že má 60 stránek, jaká bude vaše reakce? Většina lidí si e-book odloží na někdy, až na to bude mít čas, aby si ho mohli přečíst v klidu. Bohužel se stává to, že čím déle ho má uložený v počítači, tím se snižuje šance, že se k němu člověk někdy vrátí. Nakonec zapadne mezi spoustou souborů a složek a při úklidu počítače je možné, že bude prostě odstraněn.
Jen si to představte, vaše dílo, kterému jste věnovali spoustu svého volného času!!!
Důležité informace se dají předat i na pár stránkách. Nemusíte se o sobě a tom, jak jste se dostali k tomu, co děláte rozepisovat na deseti stránkách, stačí jedna, čtenáři to bude stačit a když bude chtít, další informace o vás si najde na vašich webových stránkách.
E-book zdarma není o vás, ale píšete ho proto, abyste jím čtenáři něco vyřešili. Nabídli mu řešení jeho problému, motivovali ho k nějaké činnosti, ukázali mu cestu, zjednodušili jeho práci. Prostě mu pomohli.
Málokoho bude bavit číst jednolitý dlouhý text. Nehledě na to, že to na monitoru není ani nic moc příjemného. Text tedy rozdělte do krátkých odstavců a čtenářům zpříjemněte čtení VHODNĚ zvolenými obrázky souvisejícími s tématem. Hledat můžete třeba na www.pixabay.com (kde obrázky s licencí CC0- jsou tam skoro všechny; můžete volně stahovat a používat).
Často se při úpravách setkávám s tím, že lidé prostě stáhnou obrázek a licence neřeší. POZOR NA AUTORSKÁ PRÁVA!
Sjednoťte vzhled e-booku, nadpisy, vložte automatický obsah. Využijte toho, že můžete vložit hypertextové odkazy, které čtenáře přenesou rovnou na vaše navazující produkty nebo na vaše články na blogu.
Pozor ale, aby každé druhé slovo nebylo hypertextovým odkazem :D. Pamatujte, všeho s mírou!
Šetřete s barvami. Barvy máte možná opravdu rádi, myslete ale především na čtenáře! To jemu se e-book musí dobře ČÍST (tady najdete na toto téma článek).
Na konci eBooku poděkujte čtenářům za jejich zájem, ale především nezapomeňte na VÝZVU K AKCI! Napište mi na mail nebo pošlete mi svou zpětnou vazbu, není výzva k AKCI! Upřímně, kolik lidí jde a ten mail vám napíše? Opravdu pár. Ano, je to milé, to každopádně, ale když budete dělat to, co děláte dobře, nebudete muset lidem psát o to, aby vám poslali mail se svým názorem, napíšou vám ho sami, protože prostě budou chtít a to je pro mě mnohem hodnotnější.
Mnohem větší přínos pro vás bude mít, když čtenáře vyzvete např. k tomu, aby se přidali na vaši facebookovou stránku, kde s nimi můžete dále pracovat tím, že přidáváte příspěvky. Nebo je vyzvěte k tomu, ať si přečtou nějaký navazující článek. Nebo přidejte tlačítko, které bude směřovat na vaši prodejní stránku. To je výzva k akci, která přinese nejen něco vám, ale i čtenářům.
Nepředpokládejte, že lidé vědí, že máte facebookové stránky, že máte nějaký další produkt nebo že vědí o vašich článcích. Na druhou stranu, opět, s výzvami to nepřehánějte. Když jich tam dáte pět, čtenář bude zmatený a pravděpodobně neklikne na nic.
Pokud jste nyní na křižovatce, ve slepé uličce, nebo hledáte inspiraci, rady a tipy...
Mrkněte na tento e-book:
Tohle by měl vědět KAŽDÝ začínající podnikatel
Ušetřil by si spoustu nervů, času i peněz...