Klíč k úspěchu ve Tvém on-line podnikání: Identifikuj svou cílovou skupinu

Poznej svou cílovou skupinu a rozjeď to naplno :)

Cílová skupina: V on-line podnikání je klíčové rozumět své cílové skupině. V tomto článku prozkoumáme, proč je znalost cílové skupiny nezbytná a jak může být Tvým klíčem k úspěchu.

Cílová Skupina: Proč je její znalost klíčová?

Efektivní komunikace s konkrétním publikem je základem pro budování úspěšného on-line podnikání. Díky znalosti svých potenciálních zákazníků a toho, co řeší, potřebují a proč to potřebují, dokážeš lépe vytvářet relevantní obsah, produkty na míru i textace postů a reklam.

Díky tomu získáš klíč k úspěšnému on-line podnikání.

Pokud svou cílovou skupinu neznáš, nenaladíš se na to, co tvoji potenciální klienti řeší, jakou cestu prošli, kam směřují a svůj obsah pak „střílíš na slepo“. Následkem toho je, že vytváříš spoustu obsahu, ale vlastně stále tak nějak přešlapuješ na místě a ne a ne se hnout kupředu. Tvé publikum většinou nereaguje, ani nenakupuje.

Jenomže jak to udělat? Jak porozumět cílové skupině, nastartovat své marketingové kampaně a tvořit obsah, o který Tvoji klienti mají zájem? Pokračuj ve čtení :).

Jak porozumět cílové skupině?

Porozumění cílové skupině je klíčovým prvkem úspěšného podnikání… Zejména v on-line prostředí. Zde jsou kroky, které Ti pomohou.

  1. Zaměř se na zákazníky, které už máš – Jaká je jejich aktuální situace? Proč jsou právě v této situaci? Co je tam dovedlo? Jak se cítí? Chtějí změnu? Jsou ochotni pro ni něco udělat? Kam chtějí dojít/ čeho chtějí dosáhnout? Co je motivuje ke změně? Co je motivovalo nakoupit?
  2. Pozoruj své sledující– Co řeší oni? Na co reagují? Jsou připraveni nakoupit? Případně proč nemají chuť nakupovat? V čem jsou zaseklí? Proč jsou v tom zaseklí? Jak se z toho mohou dostat?
  3. Využij informace z jiných skupin– Téma, které máš, pravděpodobně má i někdo jiný. Jaké klienty má on? Na co reaguje jeho komunita? Nekopíruj jeho práci. Ale pozoruj, může to být pro tebe cenným zdrojem informací.
  4. Zaměř se na demografické údaje– Bydliště (pokud má roli v tom, co děláš), věk, pohlaví, případně vzdělání, zaměstnání (nemusíš určit úplně všechno, soustřeď se na to, co je ve tvém oboru důležité)
  5. Nebo na to jdi obráceněSestav si profil několika ideálních klientů– Na základě toho můžeš pozorovat společné prvky- příčiny jejich situace, jednání, směřování, hodnot.

Jak můžeš sestavit profily ideálních zákazníků najdeš v tomto videu:

Video z mého programu Staň se magnetem na zákazníky.

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Cílová skupina: Jak Ti její znalost pomůže při sestavení kampaně?

Mnoho on-line podnikatelů nemá svého ideálního klienta/zákazníka stanoveného. Tím pádem se nedokáže přesně zaměřit na potřeby cílové skupiny. A pak se mu stává to, že lidé na jeho obsah nereagují, ani nenakupují.

Naopak, když znáš svého ideálního klienta/klientku, tvoříš pro něj. Když pak píšu prodejní stránky, nebo stránky vstupní, dělám někdy i to, že si představím konkrétní klientku, se kterou jsem seděla na konzultaci a text píšu tak, jako by to byl produkt pro ni. Protože své ideální klienty znám, snáze se mi tvoří i produkty, obsah i texty pro posty a reklamy. A jednodušší je i sestavení cesty zákazníka. Znám totiž situaci lidí své cílové skupiny, jejich pocity, to, čím procházejí a zároveň vím, kam chtějí dojít.

Čím více máš klientů, se kterými jsi v kontaktu, tím je to snazší. Sami ti řeknou, co řeší, co by potřebovali a Ty tak můžeš produkty tvořit na míru.

Když je pak cesta zákazníka pečlivě sestavena s ohledem na potřeby a preference Tvojí cílové skupiny, držíš v ruce klíč k úspěchu.

Pojďme to celé dát dohromady společně, program START 24 je tu pro tebe >>>.

Už jsi ve FB skupince Podnikej a žij svůj sen? Přidej se ke komunitě stejně naladěných lidí a získej pro své podnikání další užitečné tipy. Skupinku najdeš zde.

Erika Čákorová
On-line podnikatelka, Projektor, mentorka, systematik a stratég. Pomáhám on-line podnikatelkám na cestě k jejich snům   Autorka on-line kurzů, autorka NEKONEČNÉHO PLÁNOVAČE.

Tohle by měl vědět KAŽDÝ začínající podnikatel

Ušetřil by si spoustu nervů, času i peněz...