Jak proměnit sledující v nakupující?

Nakupující vs. sledující a především… PROČ MNOHO ONLINE PODNIKATELŮ DŘÍVE SKONČÍ, NEŽ VŮBEC POŘÁDNĚ ZAČNE?

V mnoha případech je tomu tak proto, že mají strach, že budou lidi obtěžovat tím, že se jim budou připomínat. Budou jim opakovaně dávat nabídky, nebo je oslovovat s obsahem zdarma. A tak jim raději maily neposílají, na FB dávají příspěvky, které nesměřují k jejich nabídce a pak sedí s hlavou v dlaních a propadají se do depky, že „to nefunguje“. Zase nebudou mít na zaplacení sociálního a zdravotního, budou muset sáhnout do rezerv, nebo sklonit hlavu a jít za manželem, jestli to zaplatí za ně, zase. Stejně jako minulý měsíc… A pravděpodobně to takhle bude stále dokolečka, pokud něco nezmění…

A hned Ti řeknu, proč to tak je… aneb nakupující a sledující v praxi

Každý zákazník není „střelec“, kterej nakupuje na první dobrou a to ne proto, že je Tvůj produkt špatný, ale prostě proto, že si Tě potřebují oťukat. Nemluvím teď o tom, že si potřebuju koupit rohlík, když mám hlad, nebo pračku, když se stará rozbije- to jsou věci nutné. Předpokládejme, že neprodáváš ani rohlíky, ani pračky.

No a tenhleten potenciální zákazník prostě potřebuje čas. Navnímat si Tvoji energii, zjstit, že ho opravdu ustojíš, že mu pomůžeš, že mu rozumíš. A pak se stane to, že od Tebe má něco zdarma a ty už se nepřipomeneš. Myslíš, že půjde hledat? V dnešní době, kdy je doslova „bombardován“ příležitostma?

Takže Ty v něm sice možná vzbudíš potřebu, že by Tvou službu potřeboval, „předehřeješ ho“ a nedáš mu nabídku. Co se stane? Jde ke „konkurenci“, která tohle ví a dává nabídky a připomíná se. A to Ty nechceš, nebo? A to ani nemluvím o tom, že to, že pošleš mail neznamená, že bude každému doručen a přečte si ho a to samé s příspěvky na FB. Nespoléhej tedy na to, že dáš post a všichni ho vidí..

No a teď k množství kontaktu se zákazníkem…

Věděla jsi, že některý potenciální zákazník se s Tebou potřebuje potkat až 20x(!), aby nakoupil? Ano, čteš správně. Některý i 50x a někdo nenakoupí nikdy. Tak to prostě je. Ale Ty necílíš na lidi, co nekoupí nikdy, Ty potřebuješ pracovat s těmi, kteří chtějí nakupovat, ale prostě potřebují trochu času. A potřebují, ABY SES JIM PŘIPOMNĚLA!

  • FB reklama,
  • FB posty, videa, vysílání,
  • IG/ YouTube,
  • články,
  • maily,

a další, možností je mnoho a ideální je samozřejmě kombinace + pak vyselektovat to, co funguje na Tvoje publikum nejvíc a na to se zaměřit především. 

Teď se upřímně zamysli nad tím, kolikrát se připomeneš TY

A tohle je důležité. Není to žádná soutěž, ani anketa a je to čistě pro Tebe. Nemusíš to nikam psát, sdílet, „přiznávat se“. A není ani potřeba se pranýřovat. Jen si přiznej, jak to máš teď a jestli to nemůže být problém, proč od Tebe lidi nenakupují v takové míře, v jaké by sis představovala... A hlavně se zamysli nad tím, jak to můžeš změnit. Jak můžeš proměnit sledující v nakupující? :)))

Pokud tedy chceš prodeje a klienty, jinak samozřejmě nemusíš :))).

„CO KDYŽ SI ŘEKNOU, ŽE JE OTRAVUJU?“

Tak to jsem si v sobě řešila pěknou řádku měsíců, možná i let. Mail jsem posílala maximálně jednou za týden, spíš později a s hrůzou sledovala, že se mi někdo odhlásil z databáze. „Pane bože, dva lidi se odhlásili, já je naštvala!?“ Jojo, přesně tak jsem to měla.

Než mi došlo tohle:

1. Vytvářím pro lidi obsah zdarma se spoustou informací, které se neválí na chodníku. Dávám do své práce know-how, roky praxe a cenné informace, za které jsem zaplatila statisíce korun- bez přehánění! A někdo klikne na tyto e-maily mě nezajímají? No tak oukeeej! Vždyť to je super! Hned vím, že s ním dál pracovat nemusím? 🙂 Moje škoda, že ode mě nedostane moje informace? Ale no tak :))) Odejde? To asi nebyl můj „nakupující“, můj ideální klient.

Já přeci nechci předávat obsah lidem, které to nezajímá! Já chci pomáhat lidem, které to zajímá a jsou rádi, že jim v některých ohledech otevřu oči, pomůžu jim :).

2. Člověk, který se mi přihlásí na minikurz a ještě než minikurz začne (posílám třeba obsah, kde se má přidat do skupiny, kde vysílání bude probíhat) mi v odhlášení klikne na tyto emaily mě nezajímají? No tak to je přeci k smíchu, když se tam sám zapsal, ne? 😀 Z toho já si mám dělat těžkou hlavu? Nebo Ty? URČITĚ NE! 

A nebo… Tohle je „kupující“?

3. Myslíš, že člověk, který od Tebe dostane 1x za týden mail a odhlásí se, je Tvůj potenciální zákazník? Já myslím, že ne. Mám v databázi klienty, kteří nakupují a mnozí jsou se mnou opravdu celou dobu mého podnikání, takže skoro 6 let. Dali moje překlepy, kiksy, intenzivní kampaně a NEODEŠLI! Jsou se mnou dál a opakovaně ode mě nakupují (jestli to čtete, moc děkuju, opravdu si vás vážím, normálně mám slzu v oku, jak to tu tak rekapituluju ;* ).

No ale zpátky k tématu. Sama jsem přihlášená v některých odběrech, kde chodí maily denně, někdy i víckrát. A nemám potřebu se odhlásit. Někdy si mail přečtu, většinou ani ne, ale neobtěžuje mě to. A jsou to lidi, od kterých jsem si sama taky většinou něco koupila, nebo je sleduju a vážím si jich.

4. Respektuj rozhodnutí druhých. Každý právo se rozhodnout, ve které databázi bude. Oni stejně tak jako TY! Ty se ale nenech ale rozhodnutím druhých drtit, ovlivňovat!

Tvým zákazníkem není každý a nikdy nebude! Nesoustřeď se tedy na ty, kteří odcházejí, soustřeď se na ty, co zůstávají! S těmi pracuj!

A ABY NEDOŠLO K MÝLCE!

Tímhle Tě nenabádám k tomu, abys spamovala maily zákazníků a potenciálních zákazníků, posílala jim nezáživný obsah, jen aby ses připomněla, popřípadě mail s tlačítkem- „koukej nakoupit“. Nebo abys na FB dávala posty stylem CTRL+C a CTRL+V, nebo abys jela jednu prodejní nabídku za druhou bez předávání hodnoty zdarma, NE!

Tím Tě nabádám k tomu, aby ses naučila se svými potenciálními zákazníky pracovat tak, abys je dovedla až k nákupu. Ne manipulací, nebo „podlejzáním“, už vůbec ne nátlakem, ale abys Budovala vztah, důvěru, věděla, kam je směřuješ a nezapomínala ve správnou chvíli udělat i nabídku.

Sama jsem se tohle musela naučit. Nepřijde to jako blesk z čistého nebe a některé věci je prostě potřeba pochopit a umět uchopit. Vím, že to není úplně snadné, když o tom člověk nic neví, proto…

POKUD SI LÁMEŠ HLAVU S TÍM, JAK NA TO, RÁDA TI POMŮŽU.

STAŇ SE MAGNETEM NA ZÁKAZNÍKY

Erika Čákorová
On-line podnikatelka, Projektor, mentorka, systematik a stratég. Pomáhám on-line podnikatelkám na cestě k jejich snům   Autorka on-line kurzů, autorka NEKONEČNÉHO PLÁNOVAČE.

Tohle by měl vědět KAŽDÝ začínající podnikatel

Ušetřil by si spoustu nervů, času i peněz...