Trvalo mi celkem dlouho, než jsem si uvědomila důležitost propagace… jak sebe samé, tak svých produktů, služeb a podobně. Jako začátečník jsem si asi naivně myslela, že se to nějak prodá „samo“.
Odjakživa jsem nerada prodávala, někomu něco vnucovala. Uvědomila jsem si ale, že pokud tento postoj budu mít i nadále, nikdo se o mně nedozví. Také jsem přemýšlela nad tím, že propagovat půjde určitě i nějak šetrně, aby to bylo pro mě ok a zároveň to splnilo účel.
Když se totiž řeklo prodej, vždycky se mi vybavili takoví ti lidé, kteří každou chvíli prodávají něco jiného, ale hlavně jsem z nich cítila tlak a manipulaci. Telefonáty, zprávy v Messengeru, určitě to alespoň jednou zažil každý z nás. Nabídku, která se neodmítá. Pokud odmítnete, možná už zítra nastane konec světa… protože bez … (doplňte si sami) přeci nemůžete žít.
Věděla jsem, že tohle nezvládnu i kdybych stokrát chtěla. Nemůžu přeci dělat něco, co se mi příčí!? Jak dát vědět o něčem, co lidem pomůže, ale zároveň je do toho násilně „nenarvat“ jako ti, o nichž jsem mluvila???
A pak mi do cesty přišlo živé vysílání. Vlastně pro mě tenkrát prioritou nebyla ani propagace, ale chtěla jsem lidem přiblížit i práci druhých a pomoct jim v různých oblastech. Tehdy mě živá vysílání naprosto pohltila. Nejen, že jsem se díky němu seznámila se spoustou zajímavých lidí, ale také mi začaly chodit nabídky na spolupráci a pomalu se mi rozjížděly služby i kurzy.
Vlastně ano :). Bylo to přesně to, co jsem hledala. Nenásilná forma propagace, která ke mně přivádí další a další lidi. Navíc jsem zjistila, že Facebook živá vysílání upřednostňuje a jejich dosah je větší než dosah jiných příspěvků.
Možná vás teď napadá, proč vysílat, když můžu sem tam napsat nějaký článek a je to přeci taky ok!? Určitě i to je cesta, já ale každopádně doporučuji kombinaci. Každý jsme jiný a každému vyhovuje něco jiného. A skupinu lidí, kterou neoslovíte článkem můžete oslovit videem nebo vysíláním, nebo samozřejmě naopak.
Aby byla propagace nenásilná tak, jak jsem popisovala je potřeba vysílání dobře uchopit :). Pokud uděláte vysílání a od začátku do konce budete popisovat svůj výrobek, kde ho lidi najdou a za kolik, pravděpodobně to účel nenásilné propagace nesplní!
NE, vlastně není. Stojí to váš čas a často velký krok z komfortní zóny. Bylo to tak i u mě. Možná na to nyní nevypadám, ale jsem člověk, který se dříve vyhýbal i foťáku. Neměla jsem to ráda, nejsem exhibicionista, který by měl potřebu se neustále někde prezentovat a předvádět. Často jsem se do vysílání musela opravdu přemlouvat… ale víte co? Teď už vím, že to stálo za to :).
Tohle by měl vědět KAŽDÝ začínající podnikatel
Ušetřil by si spoustu nervů, času i peněz...