Cílová skupina: V on-line podnikání je klíčové rozumět své cílové skupině. V tomto článku prozkoumáme, proč je znalost cílové skupiny nezbytná a jak může být Tvým klíčem k úspěchu.
Efektivní komunikace s konkrétním publikem je základem pro budování úspěšného on-line podnikání. Díky znalosti svých potenciálních zákazníků a toho, co řeší, potřebují a proč to potřebují, dokážeš lépe vytvářet relevantní obsah, produkty na míru i textace postů a reklam.
Díky tomu získáš klíč k úspěšnému on-line podnikání.
Pokud svou cílovou skupinu neznáš, nenaladíš se na to, co tvoji potenciální klienti řeší, jakou cestu prošli, kam směřují a svůj obsah pak „střílíš na slepo“. Následkem toho je, že vytváříš spoustu obsahu, ale vlastně stále tak nějak přešlapuješ na místě a ne a ne se hnout kupředu. Tvé publikum většinou nereaguje, ani nenakupuje.
Jenomže jak to udělat? Jak porozumět cílové skupině, nastartovat své marketingové kampaně a tvořit obsah, o který Tvoji klienti mají zájem? Pokračuj ve čtení :).
Porozumění cílové skupině je klíčovým prvkem úspěšného podnikání… Zejména v on-line prostředí. Zde jsou kroky, které Ti pomohou.
Jak můžeš sestavit profily ideálních zákazníků najdeš v tomto videu:
Mnoho on-line podnikatelů nemá svého ideálního klienta/zákazníka stanoveného. Tím pádem se nedokáže přesně zaměřit na potřeby cílové skupiny. A pak se mu stává to, že lidé na jeho obsah nereagují, ani nenakupují.
Naopak, když znáš svého ideálního klienta/klientku, tvoříš pro něj. Když pak píšu prodejní stránky, nebo stránky vstupní, dělám někdy i to, že si představím konkrétní klientku, se kterou jsem seděla na konzultaci a text píšu tak, jako by to byl produkt pro ni. Protože své ideální klienty znám, snáze se mi tvoří i produkty, obsah i texty pro posty a reklamy. A jednodušší je i sestavení cesty zákazníka. Znám totiž situaci lidí své cílové skupiny, jejich pocity, to, čím procházejí a zároveň vím, kam chtějí dojít.
Čím více máš klientů, se kterými jsi v kontaktu, tím je to snazší. Sami ti řeknou, co řeší, co by potřebovali a Ty tak můžeš produkty tvořit na míru.
Když je pak cesta zákazníka pečlivě sestavena s ohledem na potřeby a preference Tvojí cílové skupiny, držíš v ruce klíč k úspěchu.
Pojďme to celé dát dohromady společně, program START 24 je tu pro tebe >>>.
Už jsi ve FB skupince Podnikej a žij svůj sen? Přidej se ke komunitě stejně naladěných lidí a získej pro své podnikání další užitečné tipy. Skupinku najdeš zde.
Tohle by měl vědět KAŽDÝ začínající podnikatel
Ušetřil by si spoustu nervů, času i peněz...